2014. április 27., vasárnap

Kagylómintás manikűr transzfer fóliával (+step by step)

Az utóbbi időben csupa nagyon színes, élénk lakkot viseltem, talán ezért ma reggel egy kicsit sötétebbre vágytam, így halásztam elő a lakkos dobozomból ezt a szürke, kagylómintás transzfer fóliát és hozzá egy régi Catrice lakkot (London's Weather Forecast).
Amikor az egyik kezemmel már készen voltam, akkor jutott eszembe, hogy le is fotózhatnám a lépéseket, hátha van, aki nem ismeri a transzfer fólia használatát. A képre mindent ráírogattam, a lényeg, hogy meg kell várni, amíg a ragasztó átlátszó lesz, ekkor kell a fólia hátoldalát rásimítani a körömre. A hátoldal ennél a fóliánál könnyen felismerhető, de van néhány olyanom, aminél nehéz eldönteni, ilyenkor ajánlott előbb kipróbálni. Amelyik oldalról leválik a minta, az a hátoldala. :)


Lehet kísérletezni azzal is, hogy ragasztó helyett a második réteg színes lakkra közvetlenül visszük fel a fóliát, akkor amikor még kicsit ragad, de nem túl nedves, nem túl száraz. Ez elég lutri, és minden lakknál más a megfelelő idő, talán 10 mp, talán egy perc is lehet. Ha még túl nedves, a lakk fog a fóliához ragadni és felrántja az egészet, kezdhetjük elölről a lakkozást; ha meg túl száraz, akkor már hiába nyomogatjuk rá a fóliát, nem tapad rá a minta. Az első néhány fóliámmal én is így kísérletezgettem, aztán inkább megvettem a speciális ragasztót. Ebayen nail transfer foil glue néven érdemes keresni, illetve magukat a fóliákat glue nélkül. A műanyag tartóban általában 120 cm fólia van feltekerve, ebből egy teljes manikűrhöz olyan 2x5 centis darabokat szoktam levágni, tehát jópár alkalomra elég.
Fedőlakk mindenképpen kell rá, máskülönben nagyon gyorsan lekopik, bár sok fólia esetében a kopás is tud érdekes mintát létrehozni, ha megfelelő színű alatta az alaplakk. Általában a sötét, akár fekete lakkok illenek legjobban a fóliákhoz.

Van transzfer fóliátok, szoktátok használni? Ha igen, ragasztóval vagy anélkül?

8 megjegyzés :

  1. nekem ragasztó nélkül nem tetszik.
    van fóliám de kell ragasztó,ugyanis csak a fóliát vettem meg :D :) nagyon tetszik ez a manikűr :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ragasztó nélkül elég szenvedős. Korábban volt, hogy négy körmömön egymás után megtapadt a fólia, aztán az ötödiken sokszori nekifutásra se akart sikerülni. Akkor határoztam el, hogy inkább megveszem hozzá a ragasztót, az a biztos. :)

      Törlés
  2. Nekem is van fóliám , de eddig nem sikerült feltennem a körmeimre , de most rájöttem mi a baj , mivel én egyből a körömlakk felkenése után tettem fel .
    Nagyon hasznos volt ez a bejegyzés :) !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerinted a műköröm ragasztó is jó ?? Amúgy mennyibe kerül az ilyen ragasztó ??

      Törlés
    2. Műkörömragasztóban nem vagyok biztos, mivel nekem nincs. Szerintem az nem ugyanilyen. Ugyanez a fajta, ami nekem van 15 ml-es, kb. 570 Ft-ért már van: http://www.ebay.com/itm/Nail-Art-Glue-for-Foil-Sticker-Nail-Transfer-Tips-Adhesive-Star-Nails-DIY-15ML-/371044004968?pt=US_Nail_Care&hash=item5663f23468
      5-8 ml-eseket lehet találni esetleg olcsóbban is, vagy ha sikerül megvenni licitálással.

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki :) Még nem volt ilyenhez szerencsém, de egyszer biztosan kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  4. :O, véletlen leiratkoztam, de most ujra itt és boldogitalak:)

    www.beautyandfashion-makeup.blogspot.com

    VálaszTörlés