2014. január 19., vasárnap

Vintage vizes matrica manikűr

Eredetileg ezt a manikűrt gondoltam ki a januári körömkihívás vintage témájához, de arra majd csak a hónap végén kerül sor, viszont a BornPretty-nél most akciózzák ezt a fajta vizes matricát is 0.88$-os áron (2.86$-ról), így gondoltam előreveszem és megmutatom. Szerencsére más ötletem is van a vintage-ra, de ha mégse valósítanám meg, akkor marad ez. :)

Alaplakknak Sally Hansen Double Duty-t használtam, alapszínnek pedig az e.l.f. Innocent-et, ez egy nude szín - itt a fotón kicsit rózsaszínesebb, mint valójában -, nagyon szeretem, de akárcsak az előző bejegyzésben a Cranberry, ez is elég régi; és ennek bizony az állagán is érződött, hogy időközben besűrűsödött, nehéz volt vele bánni. Három réteg kellett belőle a teljes átlátszatlanságért.



A színes rétegek száradása után jött a vizes matrica felhelyezése. Ehhez ki kell vágni a lapról a mintát (én előre kivágom az összeset, amit fel akarok használni), eltávolítani a felső fóliát, majd egyesével, csipesz segítségével egy kis tálka vízbe mártani. Ahogy felázik a hátoldalán a papír, a mintát, ami egy vékony hártyán van, el lehet távolítani. Legtöbbször úgy csinálom, hogy felfektetem a körmömre mintával lefelé, és a papírt lecsúsztatom róla, de pl. pont ennél a mintánál más az elő- és a hátoldal, így itt jobb már felhelyezés előtt eltávolítani a papírról, és a megfelelő oldallal feltenni a körömre. Általában ha benedvesítem a körmöt is előre, akkor kicsit még lehet igazgatni, de van, hogy rögtön teljesen feltapad, tehát érdemes gondosan kiválasztani a helyét. Lényegében ennyi, papírtörölközővel kicsit fel kell itatni a vízcseppeket, ha maradtak, vagy rászárítani hajszárítóval, de én simán csak hagyni szoktam, hogy magától megszáradjon. Végül Sally Hansen No Chip fedőlakkot használtam, jó bőségesen, hogy ne kelljen többször végigmenni az ecsettel a mintán: volt már olyan tapasztalatom korábban, hogy a fedőlakk kissé elmosta a mintát, ha duplán mentem át rajta, de szerencsére ennél nem.
Úgy helyeztem fel a matricákat, hogy a szöveg és a figurák nekem szemből, nyitott tenyérnél álljanak jól, de mivel fényképezni behajlított ujjakkal, a másik irányból nézve szoktam, így meg kellett forgatnom a fotókat. Ez a természetes tartás, teszek fel egy ilyet is. Ízlés kérdése, hogy honnan nézve legyen jó a minta, virágoknál vagy nonfiguratívnál különösebben nem is számít.

 Ezt a matricát tehát a BornPrettyStore-nál most 0.88$-ért lehet megvenni (a linken közvetlenül elérhető), még jónéhány másikkal együtt. A mintaíven 20 kép van, vagyis nem is egy, hanem két teljes manikűrhöz elég.
Készítettem egy képet arról is, hogy az elmúlt kb. fél évben hány vizes matricát vásároltam össze... Többségét a BPS-től, amikor akciósak voltak, néhányat az ebay-ről. Van persze olyan is, amit már felhasználtam és elfogyott, meg olyan is, aminek egy részét használtam el, de a szétvágott maradékot nem tettem a képre.
Amint azt bizonyára tudjátok, a szállítás világszerte ingyenes, a szállítási idő viszont... hát, erősen kérdéses. Volt is vele problémám tavaly, amikor az augusztus végén rendelt csomagot még két hónap után se kaptam meg, majd némi levelezés után újraküldték, így végül decemberben kaptam kézhez. De ha el nem is tűnik - ami nem is az ő hibájuk, talán útközben megtetszett valakinek :( -, olyan átlag 6-8 hét körüli szállítási idővel számolni kell, sajnos. A szeptember végén rendelt Halloween-i matricáim is csak november közepén érkeztek meg, tartalékolhatom őket az idei évre. :) Igaz, volt olyan is, hogy megjött egy csomag két héten belül. Illetve ha nem ingyenesen, hanem követéssel küldik, akkor persze gyorsabb a szállítás. A követőszámmal lehet ellenőrizni, hogy éppen merre tart a csomag, de ennek felára van, ha jól emlékszem 3$. Ezenkívül bár 24 órán belüli postázást ígérnek, legtöbbször ez sincs így. Régen valóban működött, de azóta megnőtt a forgalmuk, és ezt már nem nagyon tudják tartani; főleg ilyen akciós időszakokban jópár napba is beletelhet, mire a postázási értesítő megérkezik.

Tetszenek a vizes matricák, esetleg gyűjtitek is őket? :)

11 megjegyzés :

  1. Mennyi vizes matricád van! :D Nekem egy sincs még... Vagyis egy van azt hiszem, ami vizes. :) A mani nagyon cuki! :)

    VálaszTörlés
  2. Én azért szeretem őket, mert ez olyan fool-proof (hülyebiztos :)) megoldás. :D Egy nyomdázást könnyen el lehet rontani, egy szabadkézi díszítést még inkább, ez viszont könnyű, elég gyors, ugyanakkor látványos.

    VálaszTörlés
  3. nekem nagyon sok van. talán 3x ennyi mint neked.
    én nagyon szeretem őket,de inkább bornról vásárolom őket.
    ez is tetszik a ma manidon van.:)

    VálaszTörlés
  4. Az nem semmi. Pedig azt hittem, én vagyok megszállott. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a manid: ) Nekem is van pár matricám 3-4 ,lett volna még de nekem hosszas levelezés után se küldték újra a csomagot vagy ha igen kétszer nyúlták le,csak ebbe az bosszantott, hogy barátnőm szülinapi ajandéka is benne volt a csomagban. Úgyhogy
    én már nem merek rendelni...

    VálaszTörlés
  6. Nekem is hosszan kellett levelezgetnem velük, kértek hogy várjak még, mert megjöhet - egyébként volt is olyan, ami tényleg megjött -, de aztán végül csak megküldték, ami hiányzott. Érdemes lett volna őket tovább zaklatni. Amúgy olyan időszakban tűntek el csomagok, amikor a szokásos postást betegség miatt helyettesítették, mióta visszajött, megint megvan minden csomagom... De nem biztos, hogy ez volt az oka, írták, hogy szeptemberben volt valami kavarodás a szingapúri postán és sok volt a csomageltűnés akkoriban.
    Most jól állok velük, amit ünnepek között rendeltem, azt megkaptam a múlt héten, a január eleji meg még nincs késésben. Sokszor havonta 4-5 alkalommal is rendelek tőlük, de mindig csak 1-5 dollárért, hogy ha el is tűnik, se ők, se én ne veszítsünk túl sokat.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! Szerettem az Innocent lakkot én is, de sokat használtam, és hamar be is száradt... :(

    Ezeket a körömmatricákat rendeltem meg végül (kíváncsi vagyok, mikor érnek ide):
    http://www.bornprettystore.com/nail-water-decals-sticker-transfer-sticker-white-black-flower-pattern-p-6209.html (feketét)
    http://www.bornprettystore.com/flower-rose-nail-water-decals-transfer-stickers-y062g103-p-6577.html

    VálaszTörlés
  8. @nail crazy: thank you. :)

    @Judit: a rózsásból én is rendeltem. Jó kérdés, hogy mikorra fog megjönni, nálam 15-i rendelés van még mindig paid státuszban, azaz kifizettem, de még nem postázták, vagy legalábbis a státuszt nem írták át. Viszont az első januári rendelésemet, amit 2-án fizettem és 6-án adták fel, megkaptam 20-án, ami elég gyorsnak számít.

    VálaszTörlés
  9. Az olyan matricákat ami teljes koromre való hogy teszitek fel hogy a szelek is és a ráncok is jól mutassanak?

    VálaszTörlés
  10. Az olyan matricákat ami teljes koromre való hogy teszitek fel hogy a szelek is és a ráncok is jól mutassanak?

    VálaszTörlés