2011. szeptember 16., péntek

Lovely repedezős lakk

Elnézést a hosszúra nyúlt szünetért, valahogy teljesen elhagyott az ihlet. Fotóztam ezt-azt, fel is tettem a képeket egy-egy piszkozatba, de a szövegírásig már nem jutottam el. Egyébként is alig kapcsoltam be otthon a gépemet az utóbbi két hétben, inkább olvastam, vagy a US Opent néztem. Most már megpróbálom magam rákényszeríteni, hogy befejezzem a félbehagyott bejegyzéseket, de először a tegnap vásárolt repedezős lakkal kezdek.

Sajnos tegnap megint hiába mentem a Rossmannba (Fehérvár, Alba Plaza), legalábbis abból a szempontból, hogy továbbra is lefosztva áll az Essence állvány, nem érkeztek meg (vagy még nincsenek kipakolva) az új termékek, ahogy a Catrice-nél sem. Így végül arrébb léptem, és megnéztem a Lovely-t, amire most 25% kedvezmény van. Eddig egy Lovely lakkom volt, amit nagyon leértékelve (ha jól emlékszem, 120 Ft-ért) sikerült vennem, szép színe és tükörfénye van, elégedett vagyok vele.
Most pedig felfedeztem, hogy repedezős (avagy repesztő, ahogy az üvegen szerepel) lakkokkal bővítették a kínálatukat, méghozzá színesekkel, azt hiszem 7-8 félét láttam. Mivel a repedezős lakk még mindig ritkaság nálunk, főleg a színes, így mindenképpen ki akartam próbálni egyet. A 25% kedvezménnyel az ára most 359 Ft, 7 ml-t tartalmaz.

Az üveg keskeny, hosszúkás, formára elég jól néz ki, kár hogy a kupak csúnya és elrontja az összhatást. Fehér alapon fekete "repedt" minta van rajta, és Cracking Magic felirat. Az üvegben úgy néz ki - és ha jól emlékszem, ez mindegyik színre igaz - mintha a benne lévő lakk csillámos lenne. Kipróbálásra a kéket választottam, gondolván ha bejön, akkor esetleg beszerzem később a többit is.

Hazaérve rögtön elővettem, és elkezdtem felkenni a már viselt régi, metál finisű lila s-he lakkomra. Először megmutatom mi ebben a lakkban a legfurcsább: az állaga. Egyáltalán nem hasonlít lakkra, inkább mintha egy szinte krémes festék lenne.

A ragasztószalagon szándékosan hagytam rajta azt a csomót, hajlamos a festék (tényleg nem tudom lakknak nevezni) így összeállni. Nagyon sűrű, az ecsetről egyáltalán nem csöppen le, viszont rengeteg festék rátapad a nyelére, és ahogy kihúzzuk, az üveg szájára is. Onnan se folyik le, úgyhogy egy pár mártogatás után elég sok összegyűlik, szinte vissza kell tuszkolni a festéket az üvegbe. Nem tudom mihez hasonlítani, sosem találkoztam ilyen lakkal, még talán egy krémes szemhéjfesték közelebb áll az állagához, mint bármilyen körömlakk. El lehet oszlatni, csak nem olyan, mintha lakkoznál, hanem mintha befednéd vele a körmöt. Furcsa.
Mivel csak egy repedezős lakkom van, az Essence feketéje, így csak azzal tudom összehasonlítani: az vékony rétegben nagyon picire töredezik, vastagabb rétegben nagyobbra, és elsősorban az ecsetvonásokat követve jönnek létre a repedések. A Lovely vékony rétegben egyáltalán nem repedezik be, elég csúnya, mintha csak összekentem volna az alapszínt egy másik, alig fedő lakkal. Legalább egy közepes vastagságú réteg kell belőle, a repedések pedig teljesen véletlenszerűen jönnek létre, minden irányban.

A repedezős réteg mattra szárad és elég egyenetlen felületű, durva, száraz tapintású lesz. Arra emlékeztet, mint amikor a köztéri padokról vagy régi kerítésekről már felpöndörödik és lepattogzik a festés. Szerencsére egy réteg színtelen fedőlakkal nagyjából kiegyenlítődik a felület és ez az érzés megszűnik, illetve így már a festékben lévő csillámok is előjönnek. Az alábbi képen két ujjamon már van fedőlakk, a másik kettőn még nincs, így jobban látszik a különbség.
Az Essence-re nem szoktam fedőlakkot felvinni, nem érzem szükségét, erre viszont mindenképp kell, akár több réteg is. Így sem tetszik annyira, mint a másik, de már jóval tűrhetőbb. Egyébként ennél élénkebb kék a végeredmény, a színével végülis nincs baj.

Összességében ugyan elájulva nem vagyok tőle, de mivel jelenleg nincs a hazai drogériákban elérhető más, színes repedezős lakkokat kínáló márka, ráadásul az ára megfizethető, így egy kísérletet megér.

9 megjegyzés :

  1. Feketén tök jól nézhet ki :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem jól néz ki! :) Máshol láttam olyan képet repedezős lakkról, amin tényleg csak jóindulattal lehetett észrevenni, hogy berepedt, de itt határozottan látszik a minta! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tesztet és az őszinteségedet :) Hát tényleg nem tűnik fantasztikusnak, de nem volt drága szóval egy próbált megért :) Én is keresek egy jó, de megfizethető repedezős lakkot, de nem egyszerű, mindd 3000 Ft körül van és drogériában nem is láttam még ilyet szerintem. Itt az Essence pulton sincs, vagy csak vak vagyok :D

    VálaszTörlés
  4. Ez nekem is megvan, és tuti hogy függ attól hogy milyen lakk van alatta, mert én egy essence-es fairy-s lakkra próbáltam, és a vékony réteg nagyon szép apróra repedezett, az egyiken bénáztam és vastag lett, ott viszont nagyra...A felülete tényleg érdes, de nekem egy réteg fedővel már egy hete bírja nagyon jól, meg is lepődtem, azt hittem le fog majd hamar potyogni.

    VálaszTörlés
  5. Szépen passzol egymáshoz ez a két szín, tetszik. :)

    VálaszTörlés
  6. Tökjó.:) Akkor van a Fehérvári Plázában,ugye?:O :)

    VálaszTörlés
  7. hm,annyira nekem se meggyőző..mondjuk a színe,az tetszik :D

    VálaszTörlés
  8. Hát nem túl jó a finis. Én is vettem a héten egyet, mikor megláttam ezeket a Lovely pulton. Az enyém matt finis, egy téglás narancs szín és annak teljesen normális az állaga. Lehet, hogy csak ezeket a csillámos zselés cuccokat cseszték kicsit el, de mondjuk nem olyan rossz a körmödön.
    (Andi)

    VálaszTörlés
  9. Biussh, igen, a Lovely-ból van minden az Alba Plázás Rossmannban, repedezős lakkból pink, kék, zöld, lila, barna... és még egy-két szín, nem emlékszem pontosan.

    Andi: erre gondoltam én is, hogy különböző színek más-más állagúak lehetnek, és talán nem is egyformán repedeznek. Abban is lehet valami, amit Lamilla írt, hogy függ az alaplakktól is az eredmény. Kipróbálom majd egy sötét alapra is, hátha nagyobb kontraszttal szebben látszik.

    Viktória: nálatok nincs Essence repedezős? :O Nem tudom ez neked mennyit segít, hogy ugyanolyan-e az elrendezése az állványnak, de a mágneses lakkok mellett szokott lenni, azt hiszem 3féle alap, és két fedő, fehér és fekete. Illetve most hozzák be az új szortimentbe a kéket. Érdekes egyébként, hogy Lovely-ból pont fekete és fehér nincs, csak színesek.

    VálaszTörlés