2011. július 6., szerda

Essence repedezős lakk (crack me! black)

Éppen a múlt héten siránkoztam egy sort Sednánál, hogy nem tudom kipróbálni a repedezős lakkot, mert soha nincs az üzletben - erre végre-valahára pont jókor mentem, igaz, egyetlen egy volt most is, ráadásul véletlenül vagy sem, de bekeverve az alaplakkok közé. Mindegy, rátaláltam, megvan.

Bár még viseltem volna az előző francia manikűrt, de hazaérve muszáj volt kipróbálnom, így rákentem két körmömre. Azt vettem észre, hogy leginkább hosszában szakadozik, az ecsetvonások mentén; kivéve ott, ahol a franciában volt két arany díszítőlakkal húzott csík, ott kialakultak keresztrepedések is.
Az is látszott, hogy a vékonyan felkent repedezős lakk több darabra szakad, mint a vastagabb réteg. Mivel nekem leginkább akkor tetszik ez az effekt, ha mindenfelé törik, és inkább kisebbekre, mint csak néhány nagyra, így azt próbáltam ki, hogy festettem egy alapszínt (vagy legalábbis megpróbáltam, az Essence Colour & go White secretből 2 réteg se nagyon látszott meg), aztán fogtam a Catrice Gold Wizard díszítőlakkot, és keresztül-kasul húztam vele csíkokat, nem túl sok festékkel, csak mázolgatva. Száradás után jött rá a repedezős lakk, és szerencsére be is vált az elképzelés: elég sok helyen repedt keresztben is. Azt nem mondom, hogy mindig és pontosan a keresztben húzott csíkok felett alakultak ki a repedések, de a környékén. Vagyis pontos designt nem lehet így se tervezni előre, de kicsit rá lehet segíteni.
vakuval; elnézést a foltokért, ekkor még nem takarítottam le
A bal gyűrűsujjamra nagyon vékonyan került a repedezős lakk, itt sok pici részre hasadt
szemben a jobb gyűrűsujjammal, amire meg pont vastagabb réteg került, ezért szélesebbre és nagyobb darabokra repedt.

Ezeket direkt azért fotóztam le, mert itt látszik jól a különbség: az első két ecsetvonásnál középen és bal szélen (megfordítva közben az ecsetet) még viszonylag vastag rétegben került fel a repedezős lakk, aztán a jobb szélen már csak végighúztam az ecsetet annyival, amennyi maradt rajta, ezért ott az ecsetvonást követő, jóval kisebb repedések keletkeztek.

Sajnos a képeken nem nagyon látszik, de ahol kibukkan az arany szín a repedések alól, ott nagyon szépen csillog. Legközelebb keresek valami feltűnőbb csillámos alapot, és arra viszem rá. Amúgy eredetileg csak az effekt megfigyelése miatt akartam kipróbálni egy repedezős lakkot, nem is gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog, de most nagyon szívesen viselem, és persze jó móka volt festeni. :)

4 megjegyzés :

  1. vállveregetés, és lelkes örömködés, amiért rájöttél a nyitjára :)) nekem eddig sosem működött :((

    VálaszTörlés
  2. Annyira nem működött, hogy egyáltalán nem repedt?
    Azt vettem észre, hogy nem kell se nagyon vastagon, se nagyon precízen felvinni. A legtöbb körmömre három húzásnyit odakentem és kész. :)

    VálaszTörlés
  3. Hú, még sosem hallottam ilyen lakkról, de nagyon jól néz ki! Messziről a vaku nélküli képeken úgy néz ki, mintha leopárdmintás lenne. :) Ha valami barnás-sárgás alapszínt raknál rá, és úgy ezt a repedezős lakkot, akkor szerintem teljesen olyan lenne. :)

    VálaszTörlés
  4. Nocsak! :D Örülök, hogy végül megtetszett a dolog ^^ Az én próbálkozásomhoz képest a tiéd jobban sült el :D A vékony-vastag felvitel közötti különbség nekem is feltűnt, ezért igyekeztem viszonylag egyenletes mennyiséget felvinni mindenhova, bár nem mindig jött össze :D Jól néz ki nagyon, hogy sok pici részre törik :D És köszönöm szépen a linket ^^

    VálaszTörlés