2011. július 8., péntek

Áltsulis / Gimis tag

Citromhabnál láttam először, de tőle visszafelé haladva rátaláltam egy korábbi, idősebbekre szabott verzióra is, így én azt töltöttem ki. Figyelem: ritkán töltök tag-eket, de akkor hosszan. :)

1. Milyen irodalom tételt húztál az érettségin?
Bánk tragikumának okai. Nyelvtanból a nyelv rétegződését, nem emlékszem a pontos címre, de arra nagyon, hogy a zökkenés nélkül, szépen elmondott tétel után az elnök arra kért, mondjak példamondatokat a diáknyelvre. Nekem pedig hirtelen csak az jutott eszembe, amit a kidolgozáskor leírtunk, és amiben szerepelt a dunyhaseggű szó. Ugyanis így hívtuk a magyartanárunkat. Teljesen leblokkolt az agyam és csak ez zakatolt benne, fogalmam sincs, végül mit habogtam össze, csak arra emlékszem nagyon féltem, hogy végül kicsúszik a számon. :)



2. Ennek hány éve is?
Rég volt, tán igaz se volt. (tizenöt)

3. Emlékszel a középiskolás ofőd nevére?
Xné Y Éva. Vagy Yné X Éva, ezt már akkoriban se tudtam rendesen megjegyezni. Általánosban két évenként váltották egymást: Andi néni, Ildikó néni, Rózsika néni (őt utáltam), Gyula bácsi.

4. OKTV?
Kimaradt.

5. Milyen szakkörbe jártál?
Nem tudom miért, de ahogy OKTV versenyeket, úgy szakköröket se nagyon szerveztek nekünk. Valahogy az iskola, illetve a tanári kar nem volt túl aktív ilyesmiben. Ja, általánosban, a fent említett Rózsika néni regnálása alatt kötelező volt az énekkar, ugyanis ő énektanár volt. A legkevésbé se zavarta, hogy tehetség és lelkesedés nélkül a többség (köztük én is) fülsértően hamis és kappanhangú volt.
Gimiben rajzszakkörre jártam, az is megszűnt egy év után. Ó, és néhány hónapig fotószakkörös is voltam! Ez abból állt, hogy a fizikatanárunk az első alkalommal megmutatta, hogyan kell előhívni egy fotót, illetve hogy melyik üvegben van az előhívó és a fixírfolyadék. Majd hozzátette, hogy a mosdó alatti üvegekhez ne nyúljunk. Azokban ugyanis a házipálesz volt. :) A többi alkalommal magunkra hagyott minket a sötétkamrává alakított kis teremben, mi pedig remekül szórakoztunk. Fotózni egyszer se fotóztunk, csak iszonyat régi fekete-fehér negatívokról hívtunk elő.

6. Hányas, és milyen nevű úttörőcsapatban voltál pajtás/cserkész/ministráns?
'89-ben, a 4. év végén még felavattak úttörővé, aztán soha többet szó se esett ilyesmiről.

7. Mi volt a tisztséged az őrsödben?
Kisdobosként voltam örsvezető vagy micsoda, mert az osztály három legjobb tanulóját nevezték ki, de se a nevünkre nem emlékszem, se arra, hogy bármit is csináltunk volna.

8. Mi volt a legmaradandóbb emléked egy osztálykirándulásról?
Mindegyik elég emlékezetes volt, rengeteg sztori maradt fenn róluk. Ami most mégis először beugrott, hogy gimi elsőben az osztálykiránduláson végig kóvályogtam, mint egy zombi mentem a többiekkel, aztán hazaérkezéskor derült ki, hogy addigra majdnem 40 fokos lázam volt.

9. Milyen fakultációra jártál?
Művtörire, mivel abból érettségiztem, és magyarra egy ideig, amíg egy szerda délután a fakt miatt később értem haza. A szüleim már vártak: akkor tudtam meg, hogy meghalt a nagypapám. Valahogy ez annyira összekapcsolódott bennem, hogy soha többé nem mentem magyar faktra.

10. Előfordult, hogy kirúgtak valamelyik suliból?
Nem.

11. Ki volt az általános iskolás nagy ő?
Passz, nem emlékszem ilyesmire. Mondjuk 8.-ban Axl Rose. :)

12. A leggázabb poszter a szobád falán?
Tinikorom kezdetéről rémlik az ajtómon egy Cocktail-os Tom Cruise poszter az Ifjúsági Magazinból. Talán ebből az időszakból akadt még New Kids On The Block is... De később már csak nagyon menő Guns N' Roses-os posztereim voltak. :)

+1. Aztán intő, bukás volt-e?
Nem, a közelében se voltam.

Az átalakított kérdéssorból még +2:


Mi volt az első saját kazettád/CD-d?
Mesekazetta lehetett, nem tudom miről szólt, de Béres Ilona hangja ugrik be. Talán ezért vagy egyébként is, de az ő hangját akkor is imádnám, ha a telefonkönyvet olvasná fel. Az első könnyűzenei kazetta meg talán Első Emelet... amin az Állj vagy lövök volt, mert anyám néha még a mai napig felemlegeti, hogy tomboltunk rá a barátnőimmel egy szülinapi zsúromon. :D


Mi és mikor volt a legelső könyv (nem kötelező) ami olvastál?
Nem tudom de elég korán lehetett, szerettem olvasni és rendszeresen jártam a gyerekkönyvtárba. Az biztos, hogy volt egy hatalmas indiánregény korszakom: Karl May, J.F. Cooper, és ami még elérhető volt, azt mind elolvastam, többször is.

1 megjegyzés :

  1. Örülök, hogy megint kitöltöttél egy ilyet. :) Én is magyar faktra jártam, szerettem is, sajnálom, hogy neked ilyen rossz emléked kötődik hozzá. A Guns N' Rosesért pedig pluszpont. :))

    VálaszTörlés