2011. június 5., vasárnap

Vizes márvány lakkozási technika

Nem mondom, hogy tutorialt írok róla, mert ahhoz kissé gyakorlottabbnak kellene lennem a témában, inkább csak azokat az infókat írom le, amiket másoktól olvastam/láttam.

Az előző bejegyzésben már láthattatok képeket az első kísérletemről, de a posztba teszek be olyan videókat is, ahol az enyémnél sokkal látványosabb és profibb eredmények születtek.

Először is, amire szükség van:
- megfelelően nagy munkaterület, papírtörlővel leterítve: ne kelljen közben amiatt aggódnod, hogy összekensz valamit;
- szobahőmérsékletű desztillált víz* (bármely benzinkútnál lehet venni)
- egy tálka;
- legalább két, de akár több különböző színű körömlakk;
- a minta kialakításához fogpiszkáló, de lehet tű is, vagy bármi vékony, hegyes dolog;
- az ujjak védelmére ragasztószalag;
- tisztításhoz kozmetikai pálca, körömlakklemosó;
- idő és türelem. :)

* Nem minden tutorialban írnak róla, van aki csak sima csapvizet használ, de Sedna felhívta rá a figyelmemet, hogy desztillált vízzel jobb eredményt lehet elérni. Itt van egy videó arról, hogyan oszlik el ugyanaz a körömlakk szobahőmérsékletű desztillált vízben, szobahőmérsékletű csapvízben és hideg desztillált vízben.
videó: Colette, SimpleLittlePleasues

Még mielőtt nekiállnál a márványozásnak, valamilyen alaplakkal fesd ki a körmeidet. Ez lehet csak egy színtelen bázis vagy rávihetsz még egy réteg bármilyen színes lakkot, akár a márványozáshoz használt valamelyik színt is, de mindenképpen hagyd teljesen megszáradni. Természetesen több rétegnek több száradási idő kell.

Ha mindent a kezed ügyébe készítettél (én a bal oldalra, mert balkezes vagyok), akkor önts megfelelő mennyiségű vizet a tálkába: nem kell csurig tölteni, de túl kevés se legyen, nehogy leérjen az ujjad a tál aljára, és emiatt sérüljön meg a festés.
Az ujjadat fedd be ragasztószalaggal a következő módon: egy csíkot ragassz a körömágy alá keresztben, majd egy hosszabbat a köröm oldalának aljától elindulva - a lehető legközelebb a körömhöz -, majd a körömvégnél U alakban befordulva vissza a másik oldalon. Ilyen módon teljesen körbeveszed a körmödet. Erről is van egy videó, ugyanúgy Colette-től:


Ha nem olyan hűbelebalázs módjára akarsz belevágni a műveletbe, mint én tegnap, akkor a kiválasztott lakkokból először egy-egy cseppet csepegtess csak a vízbe, hogy megfigyelhesd, hogyan oszlik szét. Ha úgy, hogy szinte semmi nem látszik belőle, akkor inkább válassz egy másikat. Szintén nem szerencsés, ha túl gyorsan megdermed, mert akkor nem lesz időd a minta kialakítására. Karcolgasd meg a felszínét a fogpiszkálóval, és figyeld meg, kb. mennyi idő alatt áll össze a réteg egy hártyává. A hártya rá fog tapadni a fogpiszkálóra, és egyben ki lehet emelni a vízből. Az eddigi tapasztalataim szerint azok a lakkok jók, amik normál használatnál is elég jól fednek egy rétegben, ugyanakkor kellően folyékonyak is.

Ha megvannak a kiválasztott lakkok, jöhet a csepegtetés. Ezt elég gyorsan kell végezni, így mielőtt belekezdenél, mindegyik üveg tetejét csavard le. Amikor kihúzod az ecsetet, ne húzd le róla a festéket, hiszen elég gyorsan ki kell alakulnia egy cseppnek a víz fölött. A következő cseppet mindig az előző lakkból kialakult kör közepére csepegtesd. (Néha az első csepp "kiszalad" a tál szélére, de nem mindig, úgyhogy még nem jöttem rá, ez mitől lehet.) A lakkok minőségétől is függ, hogy hányszor lehet csepegtetni, a több csepp érdekesebb mintát eredményezhet, de így kezdőként szerintem két lakkból három kör, vagy három lakkból két kör már elég jó, és még lehet bele mintát húzni dermedés előtt. 

A lakkokba húzott mintákra rengeteg példát találni a youtube-on, nekem egyelőre a random stílus jön be. :) Példának itt van a virág, a szivárvány, a szívecske, vagy éppen a pszichedelikus minta.

Nézd ki, hol sikerült a legjobban a minta, és begörbítve, hogy a legnagyobb felületen érje a lakk a körmödet, mártsd bele a vízbe az ujjad. Tartsd addig lent, amíg a körülötte kialakult, és valószínűleg az ujjadra tapadt hártyát a fogpiszkálóval el nem távolítod, mert kihúzáskor a felesleg rátapadhat a körmödre, és akkor egyenetlen lesz a minta. Ha megvan, óvatosan kihúzhatod a vízből a kezed. Az egész ragasztószalagos ujjad lakkos lesz, de remélhetőleg a körmödre is jut. A ragasztószalagot ekkor már le is húzhatod.


Ha van még maradék hártya a vízben, azt távolítsd el, mielőtt újra csepegtetni kezdenél a következő köröm festéséhez. A nagyon gyakorlottak akár két körmöt is be tudnak egyszerre festeni, de általában mindegyik körömmel külön-külön végig kell játszani ezt az egészet.

A ragasztószalag elég jól megvéd, csak sajnos a köröm alá hajlamos befolyni a festék, ezt a lemosóba mártott kozmetikai pálca hegyes végével lehet letisztítani. A végén pedig ajánlott fedőlakkal rögzíteni az elkészült márványos manikűrt.

Ez készült ma:

pink: Essence Show your feet - 04 Very berry
metálfényű halványlila: S-he stylezone 333
fekete: Catrice - 440 I wear my sunglasses

Igazából jobban mutatott volna az összes köröm márványozva, de a Catrice egy új lakkom, amit ki akartam próbálni. Teljesen feketén viszont nagyon elütött a kétféle lakkozás, így szabadkézzel húztam rá egy-egy csíkot a két lakkból... hm, ilyen lett. :P

14 megjegyzés :

  1. Szerintem nagyon jól sikerült! Így is szép, hogy nem mindegyik márványos :) Köszönöm a reakciót a víztípusos kérdésemre ^^ Most már biztos megpróbálkozom én is valamikor újra ezzel a technikával, remélem legalább olyan jól fog sikerülni, mint Neked :)

    VálaszTörlés
  2. Hű, most kicsit elbátortalanodtam, nem gondoltam, hogy mindegyik körömhöz külön kell csepegtetni, bár így belegondolva végül is logikus... :) Az a baj, hogy a lakkjaim nagy része csak 2-3 rétegben fed jól, és akkor ezek szerint ők mind alkalmatlanak erre a feladatra. :( De azért majd próbálkozom. :)

    VálaszTörlés
  3. A halványan fedő lakk alá ajánlott felvinni egy "bázis lakkot" (fehéret vagy feketét). Ja, és nem minden körömlakk "oszlik" szét a víz felszínén. Az Opival és a China Glaz-el nincs gond.

    VálaszTörlés
  4. Videókban általában OPI-t és China Glaze-t használnak, de nekem egyrészt nincs, másrészt ha lenne, se szívesen pazarolnám el. Becslésre a márványozás úgy 2-3x több festéket fogyaszt mindegyik színből, mint egy átlagos két rétegben felvitt lakkozás. Persze a köröm hosszától is függ, rövid körömre normál lakkozásnál kevesebb kell, márványozásnál viszont ugyanannyi mintha hosszú lenne, hiszen a mintát ugyanúgy ki kell alakítani.
    A pazarlással még csak meg is barátkoznék, úgyse használom el a lakkokat, mielőtt besűrűsödnének, de piszkosul sok időt vesz igénybe.

    VálaszTörlés
  5. én is próbálkoztam ezzel a módszerrel, de nekem valahogy a lakkok nem akarnak olyan jól eloszlani a desztillált vízben...mit tudnék csinálni??a videókban olyan egyszerűnek tűnik, de valójában egyáltalán nem az. Legalábbis számomra nem...:/

    VálaszTörlés
  6. Az mindenképp fontos, hogy ne legyen túl hideg a víz. Na meg gyorsan kell csöpögtetni egymás után, mert ha már hártyásodni kezd a víz felszínén a lakk, akkor nem is oszlik el a következő réteg, meg nem is lehet bele szépen mintát húzni. Sajnos kísérletezgetni kell, melyik lakk hogyan reagál, alkalmas-e erre a technikára.
    Egy másik lehetőség, hogy nem vizes márványozást csinálsz, hanem szárazat, erre itt egy leírás Vicktől:http://vick-secret.blogspot.com/2011/09/korommatrica-hazilag-avagy-szaraz-water.html
    Még nem próbáltam ki, de talán kevésbé macerás, mint a vizes.

    VálaszTörlés
  7. köszönöm. megpróbálkozom ezzel is! :)

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. Nekem sokat segített ez a bejegyzésed :)

    A gyorsan száradó körömlakk hogyan reagál a desztillált vízre??? Én eddig csak csapvízzel próbálkoztam,és nagyon hamar hártyásodott. Következő cseppeket már nem is tudtam belecseppenteni, mert meg maradt egyben a tetején. De már az első csepp sem oszlott el rendesen. Egyébként essence gyorsan száradó lakkokkal próbáltam.

    VálaszTörlés
  10. Ha egy lakk tényleg gyorsan szárad, akkor azon szerintem a desztillált víz se változtat sokat. Essence lakkok közül amit próbáltam, azok a Show your feet (eredetileg lábkörmök festésére való) lakkok voltak, azok jól működtek és szép élénk maradt a színük is.

    VálaszTörlés
  11. most fejeztem be marhajólett!:D köszi a tippeket.én nem desztvizet használtam hanem tisztított/szűrt csapvizet.nagyon tetszik friss és nyárias lett sárga pink és szürkés!:D

    VálaszTörlés
  12. Szia, örülök hogy sikerült és tetszik! :)

    VálaszTörlés