2011. június 25., szombat

Teszt: Essence körömágybőr eltávolító zselé

Felgyűltek az elmúlt egy hétben a témák, remélem most hétvégén sikerül néhányat pótolni. A címben szereplő Essence terméket ezen a héten használtam először, és mivel még nem láttam más blogokon tesztet vagy ismertetőt róla (ami persze nem feltétlenül jelenti, hogy nem is létezik), így ezzel kezdek.

Elöljáróban elmondanám, hogy én nem szoktam nagyon piszkálni a körömágyat. Tudom, hogy a manikűrösök általában azzal kezdik, hogy hátratolják a körömágy bőrét, sőt van a ki le is vágja, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez nagyon egészséges dolog. Még tinikoromban egyszer láttam a nagynénémet, aki kisollóval körbevágta a bőrt az egész körme körül: ő akkor elmondta, hogy kénytelen ezt csinálni, mert a bőr állandóan túlnő és megvastagszik. Akkor levontam a következtetést, hogy jobb bele se kezdeni a macerálásába, mert egyrészt nem véletlenül van az ott - megóv a fertőzésektől -, másrészt a szervezet a még vastagabban visszanövő bőrrel igyekszik védekezni a beavatkozás ellen, amit aztán megint el kell távolítani, vagyis egy ördögi kör alakul ki.

Tehát vágásról nálam szó se lehet, általában nagyon óvatosan polírozóval szoktam kiegyenlíteni a felületet, ha úgy érzem szükséges. Igazság szerint ha nem lenne a blog és nem készítenék fényképeket a körmeimről, valószínűleg egyáltalán nem vettem volna meg ezt a terméket.

A leírás szerint "a körömágybőr eltávolító zselé (nail cuticle remover gel) gyors megoldás a körömágybőr gyengéd eltávolítására. A hidratáló formula egyben ápolja is a körömágynál lévő bőrt. Így használd: vidd fel a zselét egy vékony csíkban a körömágyhoz, várj 1-2 percet, majd gyengéden told hátra a bőrt az erre kialakított tubusvéggel. Használat után moss kezet!" (Vajon miért nem használnak az Essence-nél soha nagybetűket? Nem csak magyarul, minden nyelven kisbetűvel kezdik az összes mondatot, tulajdonnevet. Bocsánat az elkalandozásért.)

A zselé amolyan művi narancs illatú, vagyis elsőre narancsosnak tűnik, de rögtön utána kiérződik mögötte valamilyen kellemetlenebb szag, aminek ez az aroma valószínűleg az elfedésére szolgál. Nagyon pici elég belőle egy-egy körömre, könnyen szétoszlik, folyóssá válik. Néhány perc (én hármat mondanék) után már eléggé felpuhítja a körömágybőrt ahhoz, hogy enyhén és óvatosan vissza lehessen tolni, vagy ha egy kis elszarusodott letapadás van, akkor azt le lehessen kaparni. Ehhez használható a tubus feje, ami enyhén ferde, vagy a nagyobb Essence állványokon szintén megtalálható narancsfa pálcika, esetleg manikűrös készletekben található eszköz.

Sajnos előtte-utána képek nem készültek, de talán három körmömön volt jobban látható az eredmény, ahol szimmetrikusabb formát tudtam kialakítani a hátratolással, a többin nagy különbséget nem fedeztem fel. Ha úgy érzed szükséged van egy ilyen termékre, akkor ki lehet próbálni, mert beváltja amit ígér; habár azt nem tudom, komolyabban megvastagodott bőrrel mit tud kezdeni. Szerintem nekem egy életre elég lesz ez a 15 ml-es mennyiség, és csak akkor fogom használni, ha úgy érzem feltétlenül szükséges, egyébként továbbra is a macerálásmentesség híve vagyok.

3 megjegyzés :

  1. Ah! Ennek most nagyon örülök :D

    Épp a héten sasszéztam be egy Rossmannba, és tervben volt, hogy veszek egy ilyet, csak éppen nem volt készleten. A hozzáállásom a körömágybőrhöz egyébként hasonló, mint a tiéd - ollóval vagy bármilyen éles eszközzel soha az életben nem nyúlnék hozzá, visszatolni is csak a nagyon aszimmetrikus, esztétikailag zavaró részeket szoktam. ("Szoktam"... két havonta egyszer.) Viszont néha meggyűlik a bajom a körömre ragadt részekkel, úgyhogy mindenképpen terveztem, hogy befektetek egy hasonló termékre, csak a márkáról nem tudtam dönteni.

    Köszi a tesztet és az őszinte véleményt ^^

    VálaszTörlés
  2. Azt hittem csak én vagyok a macerálásmentesség híve, de akkor mégsem:-)
    Szerintem grapefruit illata van és nagyon jól felpuhítja, azt amit kell. Nekem egy bajom van vele: én mindig túl sokat nyomok ki belőle.

    VálaszTörlés
  3. Volt az Essence-nek még valami hasonló terméke, végül azért választottam ezt, mert úgy írta, "2 az 1-ben". Ez annyit jelent, hogy a ferde tubusvéggel is vissza lehet tolni a bőrt, de ennyi erővel szinte bármivel lehet. :) Viszont a felpuhítás tényleg egész gyorsan végbemegy.

    VálaszTörlés