2011. június 18., szombat

Dekorszalag körömdíszítéshez + NOTD

Még mindig nem tudom, hogy mi a magyar megnevezése ennek a dolognak, úgyhogy önkényesen dekorszalagnak neveztem el, de ha van jobb ötletetek, vagy valaki tudja a "rendes" nevét, akkor szóljon.
Angolul striping tape-nek hívják, és az Ebayen, körömdíszítő apróságokat keresve találtam rá. Érdemes "nail art striping tape"-ként rákeresni, és ha a linkről nem úgy jönne be, akkor a rendezési sorrendet Price + shipping: lowest first-re állítani. Így jönnek ki a szállítási költséget is belekalkulálva a legkedvezőbb ajánlatok.
forrás: ebay




Lehet kapni egyesével is, de ha a keresési találatok között lejjebb görgettek, akkor kijönnek azok a csomagok, ahol tízesével adják, különböző színekben. A legkedvezőbb árú ezek közül most 1$ +1.08$ szállításért kapható, ami jelenlegi árfolyamon nem egészen 400 Ft összesen. Én kemény 10 centtel drágábban vettem egy másik eladótól, mert még mást is vettem tőle, de nagy eltérések nincsenek, és aki drágábban is adja, az is teljesen ugyanezt árulja, sokszor még a fényképek is ugyanazok. (Illetve a későbbi, drágább találatok között vannak olyanok, amik szélesebbek, ez a típus 1 mm-es.) A csomagom nem egészen 2 hét alatt ért ide, ami Hong Kongból elég jó időnek számít.

Találtam néhány olyan videót, ahol a szalagok alkalmazását egy gyakorló ujjon mutatják be, az azért egy kicsit könnyebb, mert ott a készítő mindkét kezét igénybe tudja venni a pontos felhelyezéshez. Ezen viszont az illető a saját kezén mutatja be, így kicsit nehezebb a vékonyka szalagokkal zsonglőrködni, de bele lehet jönni. A szalagok hátoldala öntapadós, de még annyira se ragad, mint egy átlagos körömmatrica. Ennek a jó oldala, hogy ha nem sikerül elsőre jól felhelyezni, akkor le lehet venni, semmilyen nyomot nem hagy, és általában még egy-két próbálkozáshoz felhasználható. Ha nem, akkor pedig lehet új csíkot vágni.

 Alaplakknak (az Essence Better Than Gel Nails alapozója fölé) a Lovely Crystal Strength lila lakkját használtam, amit néhány hete vettem leárazva 120 Ft-ért. Írtam is akkor róla, de még csak most próbáltam ki. Nagyon szép ibolya színe van. A tartósságáról még nem tudok nyilatkozni, mert csak tegnap este tettem fel, de az igaz, hogy fedőlakk nélkül is magas fényű (tükörfényű tartós körömlakk a megnevezése). Szépen kenhető, két rétegben teljesen fed, sőt a kisujjamon egy vastagabb réteg is elég volt a fedéshez, csak az egységesség miatt kentem át újra.
Vaku nélkül, miközben már sötétedett
Vakuval. Két réteg, fedőlakk nincs rajta.
Levágtam négy csíkot az egyik szalagból, és felhelyeztem őket:
Érdeklődő közönségem is akadt, miközben az ablaknál fotóztam az egyre kevesebb fényben:
Zsebi nyúl mutatja, hogy neki is kéne már egy manikűr.
Egy korábban vásárolt Lora körömmatrica ívről (ZM253-as számú) leszedtem három strasszmatricát, és ezeket is felhelyeztem. A végeredmény:

Ha már elkészült a design, akkor fedőlakkal kell rögzíteni, akár két réteggel is. Saját tapasztalatból tanács, hogy lakkozás előtt nézzük meg, a szalag mindkét vége le van-e tapadva teljesen a körömhöz, ha felpöndörödik akár csak egy kicsit is, akkor vágjuk le vagy ragasszunk fel másikat.

Ezek a matricás díszítések nem tartoznak a legtartósabbak közé, de kellő mennyiségű fedőlakkal, ami jól befedi, szerintem úgy 3 napot kibírhat. El tudom képzelni viszont másféle felhasználását is a szalagnak, nem matricaként, hanem mint a ragasztószalagos festésnél: például a két párhuzamosan (vagy akármilyen szögben) feltett szalag közötti rést kitölteni egy más színű lakkal, majd a szalagokat lehúzni. Így élesebb kontúrt kaphatunk, mintha szabadkézzel, díszítőlakkal húznánk meg a csíkot. Illetve a szalagok akár keresztül-kasul felragasztása után az egész körmöt befesteni, majd szintén lehúzni őket: ekkor az alaplakk színe marad meg csíkként. Ki fogom majd ezeket a módszereket is próbálni, és az eredményről hozok képeket.

Egyébként ugyanebben a csomagban rendeltem még egy pontozókészletet és egy 15 darabból álló körömfestő ecsetkészletet is (mit fogok ennyivel csinálni, még fogalmam sincs), ezenkívül ma megjött egy körömnyomdás készlet, úgyhogy bőven lenne mit kipróbálni, és írni is fogok róluk persze, de holnap valószínűleg egész nap rajzolnom kell, hogy készen legyek az öcsém születésnapjára szánt képpel. Jó hétvégét mindenkinek!

6 megjegyzés :

  1. Nagyon tetszik *.* Gyönyörű lett a végeredmény, nagyon elegáns, mutatós ^^

    VálaszTörlés
  2. hú! nagyon szép lett a design! Ügyi vagy :)

    VálaszTörlés
  3. Sokáig tartott megcsinálni? Szép lett, a kövek is feldobják, ötletes ez a technika. :) Gratulálok hozzá! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek.
    Robin: mivel most csak a két gyűrűsujjamon csináltam meg, így egyáltalán nem tartott sokáig. Végülis olyan, mintha több körömmatricát helyeznél fel, csak a pozícióját kell eltalálni. Két réteg fedőlakkot tettem végül rá, az alól már nem is érződik ki a köröm felületén (a strasszok igen, de a szalag nem), úgyhogy egyelőre semmi gond nincs vele, nem jön fel. Az előző próbálkozásomnál csak egy fedőréteget tettem rá, ott volt olyan, amelyik kézmosás után, törölközésnél lejött. Ez szerintem most kitart addig, ameddig a lakk maga.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, le a kalappal. :) Nem nagyon volt mostanában időm meg kedvem a körmeimmel bíbelődni, de addig már eljutottam, hogy vettem desztillált vizet, úgyhogy a napokban kipróbálom én is a márványos technikát. A nyuszid pedig nagyon ééédes. :)

    VálaszTörlés
  6. Mostanaban nezegettem körömdiszitesi modszereket, eleinte en is csak angolul talaltam rola. Magyarul ugy talaltam meg hogy öntapados szalag körömre, igy irtam be a keresöbe, es igy kiadott oldalakat ahol lehet ilyet rendelni.

    VálaszTörlés