2011. június 5., vasárnap

Az első vizes márvány körömfestésem

Lex a csütörtöki bejegyzés kommentjei között felvetette, hogy látott youtube-on videókat, ahol vizesedénybe csöpögtettek lakkokat, összekeverték, majd beledugták az ujjukat, és ebből alakult ki egy minta. Ez a körömfestési technika a vizes márványozás (általában water marble keresőszavakkal lehet rátalálni). Eddig én is csak videókat láttam róla, de gondoltam ha már felmerült, akkor ideje kipróbálni.
Forrás: google
Először azt hittem, ez a módszer nagyon durván pazarolja a körömlakkot, mivel korábban olyan videót láttam, ahol közvetlenül az üvegből öntötték bele a vízbe a lakkot. Biztosan lehet így is, és esetleg annak megvan az az előnye, hogy a több lakk lassabban dermed meg, de működik a módszer úgy is, ha az ecsetről egy-egy cseppet csepegtetünk a vízbe, így jóval takarékosabb. A technikáról holnap (ami már ma) írok majd bővebben, most csak néhány kép és tapasztalat az első saját márványozásról.


 Mivel este fél 10-kor álltam neki, így az összes kép vakus.

Alapréteg: Essence colour & go Irreplaceable, ezt még két nappal ezelőtt kentem fel egy rétegben. Két rétegben egyébként már jó fedése van, nagyon szépen csillámos, meg vagyok vele elégedve, szép szín.
Mivel nem voltam benne biztos, hogy csillámos alaplakkon hogy fog mutatni a márványozás, így a gyűrűsujjamra felvittem még egy réteg szintén Essence C&g fehér lakkot (White secret). Eredetileg csak ezt a körmömet terveztem márványozni, aztán úgy alakult, hogy ha már belekezdtem, akkor végigpróbáltam a többin is, de azokon már csak az eredeti alapréteggel. Elnézést az összevisszaságért, ez most tényleg a kísérletezés időszaka.

Eredetileg három lakkot szántam a márványozáshoz: a fent említett fehéret, az Essence Show your feet, vagyis lábra szánt körömlakkjának 04 Very berry színét, és az újonnan vett lila Lovely-t. Nem tudtam előre, melyik hogy fog reagálni a vízbe csöppentésre. 
Nos, a lila annyira eloszlott az első cseppentésnél, hogy szinte meg se látszódott a vízben, így mivel gyorsan kellett cselekedni, utána inkább kihagytam, és maradt két szín, a fehér és a pink. Ettől függetlenül nem biztos, hogy a lila használhatatlan erre a célra, könnyen lehet, hogy belső színként jobban fennmaradt volna.
A "lábkörömlakk" volt az, ami igazán jól reagált, ugyan első színként cseppentve rögtön kifutott az edény szélére, de elég szép élénken megmaradt. A fehérből egy jobb fedőképességű kellett volna, de valamennyire ez is megfelelt.

Megvolt a csepegtetés, kicsit összekutyultam a köröket egy fogpiszkálóval - inkább a gyorsaságra mentem, nem a koncepcióra -, még előtte lefedtem az ujjamat körben ragasztószalaggal, aztán fejest ugrottam vele a lakkos vízbe. Íme az eredmény, közvetlenül utána:
Kicsit mellényúltam, a ragasztószalagra több minta került, mint a körmömre... De úgy éreztem lehet ez még jobb is, úgyhogy nekifutottam a többinek is:
Ez a kép lehetne iskolapéldája annak, milyen amikor nem sikerül a márványozás... rossz helyen nyúltam bele, túlságosan szétfutott a minta, összegyűrődött a lakkréteg és úgy tapadt rá a körmömre...

... de végül csak összejött egy vállalható darab, az utolsónak maradt hüvelykujjamon:

Nem éppen tökéletes, lehetnének élesebbek a kontúrok, kevésbé szétfolyva a színek, de azért ez már mutat némi fejlődést a többihez képest. Úgyhogy nem ment el a technikától a kedvem, sőt egészen szórakoztatónak találtam, így biztosan fogok még vele kísérletezni.

Ha próbáltátok már ezt a technikát, vagy majd most fogjátok kipróbálni, szívesen látnék róla képeket, illetve tapasztalatokat is, kinek milyen lakk vált be.

10 megjegyzés :

  1. Szerintem szépek és érdekesek:)

    VálaszTörlés
  2. hát ez nekem nagyon bejön:O tuti hogy megcsinálom, eperfagyira emlékeztet a körmöd amugy:D

    VálaszTörlés
  3. Szerintem jó lett..:) Én eddig egyszer próbáltam meg,de abszolút nem sikerült,el sem akart oszlani rendesen a lakk,meg ennyi szenvedést nekem nem ér meg:D

    VálaszTörlés
  4. Szerintem kifejezetten jól néznek ki így a körmeid, sokkal egyedibb, mint az a fajta márvány minta, amit mindenki körmén látni :D

    Jó tudni, hogy te sikerrel jártál ezzel a módszerrel, meghoztad a kedvem az újabb próbálkozásokhoz :D Majd vizsgaidőszak után, temérdek szabadidőmben nekiesek én is újra. Azt hadd kérdezzem meg (amennyiben a következő bejegyzésben nem tervezed leírni), hogy desztillált vizet használtál-e, és szobahőmérsékletűt?

    Mégegyszer gratulálok az eredményhez :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, már én is szerettem volna kipróbálni, mióta láttam az általad mutatott Erika oldalán: http://chloesnails.blogspot.com/2011/01/water-marble-picture-tutorial.html. El nem tudom képzelni egyébként, hogy a lakk így megáll a vízen és ilyen szép formákat lehet benne húzni tollheggyel. Csatlakozom Sednához, az utolsó, szerdai vizsgám után én is nekiesek a kísérletezgetésnek. :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is nagyon jók lettek a körmeid, nem kell mentegetőznöd miattuk. :) Szívesen látnám a további kísérleteket is.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem abszolút vállalható lett az eredmény :) Ha megunom a manikűrömet, ami most van, kipróbálom és majd jövök beszámolni :)

    VálaszTörlés
  8. Köszi mindenkinek, örülök hogy tetszik. Csak ne lenne ilyen időigényes az egész macera.

    Sedna, igen, desztillált vizet használtam. Kipróbáltam egyébként azt is, hogy nem csöpögtetek, hanem öntök egy régi lakkból, na az nekem is lesüllyedt egy nagy csomóban az aljára. Ez a része nagyon kísérletezgetős, hogy melyik lakk válik be és melyik nem.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a választ ^^ Ezek szerint legutóbb csak nem voltam elég kitartó... amit próbáltam, nekem mind lesüllyedt, pedig én csak a cseppentgetős módszerrel próbálkoztam. Na majd ha mégegyszer neki esek! :D

    VálaszTörlés