2011. május 25., szerda

Az első amigurumim + eszmefuttatás a blogról

Hogy mi gurul és hova? Néhány hete még én is ezt kérdeztem volna az amigurumi szó hallatán, aztán Lívia oldalán (urban-eve.hu) megláttam egyet, és bár soha az életben nem volt horgolótű a kezemben, elhatároztam, hogy márpedig én amigurumit fogok készíteni. A szó japán eredetű, az ami jelentése horgolás/kötés, a nuigurumi pedig kitömött játék. Az amigurumi tehát horgolt, kitömött játékfigura. Leggyakrabban valamilyen állatka, de lehet akár mosolygós gomba vagy muffin is; mindegy, csak cuki legyen. :)

Ez pedig az én első amigurumim, egy nyuszi. Lehetne szebb, formásabb, de ahhoz képest hogy két hete még egyáltalán nem tudtam horgolni, egészen elégedett vagyok vele. Na igen, leszámítva, hogy hímezni még ennyire se tudok, ezért ilyen kis csálé az orra és a szemei. A jobb fülére pedig kapott egy kis horgolt virágot, hogy ne legyen elkeseredve amiatt, mert kicsit lejjebb csúszott, mint a másik... :)
Belekezdtem egy Hello Kitty figurába is, de ő még darabokban van. Nem nehéz egyébként az amigurumi készítése (persze adott mintától is függ), inkább kissé türelemjáték.


Más téma, egy kis személyes eszmefuttatás a bloggal kapcsolatban:



Itt a poszt végén szeretnék reagálni Lily és Anna üzenőfalra írt hozzászólására, mert oda terjedelmi okokból nem férne el (megjegyzem, nagy valószínűséggel Lily és Anna egy személy, de legalábbis ugyanarról a gépről írnak, ugyanis az üzenetek ugyanarról az IP címről érkeztek, mindössze 1 perc különbséggel... de mindegy, igazából nem számít).
Arról van szó, hogy unalmasak-e a bejegyzéseim itt a blogban. Elgondolkodtam rajta, miért látja (látják) így, és vajon tudnék-e ellene tenni. Több dologra is jutottam: az egyik, hogy mindenkinek más az ízlése, érdeklődési köre, nem lehet mindenkinek megfelelni. Vannak alacsony látogatottságú blogok, amik nekem nagyon tetszenek, és számomra érthetetlen, miért nem népszerűbbek; és vannak nagyon népszerűek, amelyeknél meg azt nem értem, mitől, miért sikeresek. Az egyik az én ízlésemhez áll közel, a másik meg nem, ilyen egyszerű.

A másik, hogy én a magyar beauty bloggerinák átlagéletkorához képest - becslésem szerint legtöbben huszonéveik legelején járnak - jó 10 évvel idősebb vagyok, vagyis már a harmincas éveimet taposom. A beauty blogok olvasóinak jelentős része pedig tizenéves lehet, az már egy generációnyi különbség, és elég jelentős stílus- és életmódbeli különbségeket is jelent. Tisztában vagyok vele, hogy az én stílusom nem annyira közvetlen és személyes, mint sok fiatalabb bloggerináé. Amin gondolkodtam az az, hogy vajon tudnék-e, egyáltalán akarok-e ezen változtatni.
Az a helyzet, hogy nem. Nincs bennem semmilyen megfelelési kényszer a blog miatt. Nem is csak a korom miatt, nekem ilyen a habitusom. Úgyis lehetne érezni az erőltetettséget, ha erőszakkal változtatni akarnék rajta, másnak akarnék mutatkozni.

A harmadik (vagy akárhányadik) tényező: eredetileg ezt a blogot nem kifejezetten beauty blognak szántam, csak úgy alakult, hogy most túlnyomó többségben vannak a sminkkel kapcsolatos témák. Ebből pedig ami engem legjobban érdekel más blogokon is, ezért én is erről írok legszívesebben: a terméktesztek. Ma már alig veszek meg úgy valamit egy drogériában (vagy online rendeléskor), hogy ne olvasnék előtte véleményeket a termékről. Korábban rengeteg pénzt kidobtam az ablakon azzal, hogy megvettem valamit, ami a boltban még jónak tűnt, aztán kiderült, hogy használhatatlan: maszkszerű alapozók, gyengén pigmentált szemfestékek, stb., néhány használat után sokat csalódottan félretettem, és ezek csak gyűltek és gyűltek... Nem mondom, hogy az összes csalódás teljesen kiküszöbölhető a terméktesztek olvasásával, mert ami az egyiknek bejön és használ, az a másiknak talán nem annyira jó, de egy viszonyítási alapot mindenképpen jelent. Ezért készítem én is a teszteket, mert remélem, ahogy nekem hasznos utánanézni, úgy másoknak is segítséget jelenthetnek az írásaim vásárláskor.

Szép napot mindenkinek! :)

7 megjegyzés :

  1. Nagyon aranyos az amigurumi :) Én is nézegettem már ilyeneket, de amikor bementem egy méteráru üzletbe és megkérdezték, hogy hányas tűt és milyen fonalat akarok, teljesen elveszett lettem és üreskézzel jöttem haza :D Lehet, hogy a postodon felbuzdulva én is adok még egy esélyt a dolognak ^^

    VálaszTörlés
  2. Én örülök hogy vagy, még ha nem is kommentelek sokat, de olvasok:)

    VálaszTörlés
  3. Anno, amikor még aktív volt az Angelinával foglalkozó oldalam, én is kaptam kritikát (na meg persze most, hogy miért nincs friss, zárjam be az oldalt stb.). Ezeknek a legtöbbje - szerintem épp a látogatók alacsony átlagéletkora miatt - teljességgel megalapozatlan és indokolatlan. A tizenéveim közepén nekem is megvolt a véleményem bizonyos dolgokról, de mivel akkoriban még nem tudtam volna olyan választékosan kifejezni magam és logikusan érvelni az igazam mellett, inkább csöndben maradtam. Úgy vagyok vele, hogy ha valaki kulturált keretek közt meg tudja indokolni, hogy valami miért nem tetszik neki, akkor adok a véleményére, viszont ha csak üres szavakkal dobálózik, akkor meg sem hallom. Fölösleges szócsatát folytatni olyannal, aki vagy nem érett még meg erre, vagy szimplán csak abban a hitben él, hogy a saját igazán kívül más szóba sem jöhet.

    Egyébként nagyon helyes ez az amigurumim (még fel kellett görgetnem a nevéhez, hogy helyesen le tudjam írni :)), csak sajnos az én kézügyességem és türelmem nagyjából a nullához közelít az ilyen dolgokban. :D

    VálaszTörlés
  4. Ledöbbentem, hogy két hét alatt meg lehet így tanulni horgolni. Vagyis nagyon ügyes vagy! Egyszer én is kipróbálom, csak én egy ciccet akarok.
    Ami pedig az eszmefuttatásodat illeti... már nem csak a szemünk hasonló... :)
    Én szeretem a blogod, úgy ahogy van.
    Üdv

    VálaszTörlés
  5. Oh, you really have a nice blog deary. Definitely going to follow you! BTW. I'm having my birthday giveaway.
    If you might wanna join, here's the link Misskatv's Birthday Giveaway!

    VálaszTörlés
  6. Lex, szerintem próbáld meg, nagyon sok mintához csak a láncszemet és a kispálcát kell használni, ezek pedig a legegyszerűbbek. Inkább a számolgatás az, ami kicsit macerás, mert spirálban kell haladni. Magyarul két oldalt néztem meg, az egyik egy horgolósuli: http://www.barkafonal.hu/shop/blog/horgolosuli-lecke1/ a másik az amigurumi.hu. Ezenkívül megnéztem még pár youtube-os videót is.
    Amigurumi készítésnél az az általános tanács, hogy a fonalhoz ajánlotthoz képest (ami rajta van a gombolyag papírján) eggyel kisebb horgolótűt kell használni. Nekem egyelőre csak egy 3-as horgolótűm van, ezért olyan fonalat veszek, amit négyeshez ajánlanak. Amire még saját tapasztalat alapján rájöttem, hogy a könnyen kibolyhosodó szálú fonalak nem annyira jók, időnként beleakadok a pici szálakba, amik kiállnak belőle. Sima felületű, szorosan font fonal a legjobb.

    Csoszi, sajnos én is ritkán kommentelek másoknál... pedig egy rövid üzenet is örömet tud okozni, úgyhogy köszönöm neked! :)

    Judit, ha már kritika, akkor persze a konstruktív és alátámasztott mégiscsak jobb. De legalább így leírhattam a fentieket - talán amúgy is megtettem volna egyszer egy külön posztban -, és azért Lily azzal kezdte, hogy a blog kinézete tetszik, tehát nincs teljesen negatív véleménnyel róla. Amit tenni tudok, hogy megpróbálom kicsit jobban váltogatni az egymás után következő témákat, mert a akció van... már megint akció van... stb. egymás után szerintem is unalmas.

    Makeupbysim, én is azt hittem, hogy a horgolás valami iszonyat bonyolult dolog, és persze egy ruhadarab készítésére még nem is vállalkoznék, de amennyi egy ilyen figurához kell, az simán megtanulható pár nap alatt is. Próbáld ki ha van kedved, iszonyat sok ingyenes minta van (igaz, leginkább angolul, de a magyar oldalakon leírják, hogyan kell értelmezni a rövidítéseket).

    VálaszTörlés
  7. Köszi a tanácsot, utána fogok nézni az oldalaknak és ha vége a vizsgaidőszaknak, kipróbálom magam :) És köszi a követést a blogomon ^^

    VálaszTörlés