2011. április 12., kedd

Zselés szemhéjtusok: Stila Smudge Pots, ELF Cream eyeliner

Mindössze három zselés szemhéjtusom van, egy fekete, egy lila és egy (többé-kevésbé) fehér, az utóbbi kettő az ELF-től, a fekete pedig a Stila-tól.

Forrás: google
A Stila Smudge Pot volt az volt az első ilyen tusom, és a mai napig az egyik legkedvesebb sminktermékem. Úgy találtam rá, hogy kifejezetten olyan szemceruzát (vagy bármi mást) kerestem, ami fekete és megmarad a vízvonalamon. Azt hiszem sokaknak ismerős a probléma, hogy sminkelés után 1-2 órával már teljesen eltűnik a vízvonalról a festék, rosszabb esetben a szem sarkában gyűlik össze.
Rengeteg véleményt, tesztet elolvastam, megnéztem youtube-os videókat, és végül úgy döntöttem, ezzel teszek egy próbát. Telitalálat volt. :) Ezt ahova felviszem, legyen az a szemhéjamon hagyományos kontúrként, vagy az alsó- és felső vízvonalon, vagy akár a kezemen, onnan nem mozdul. Nem mászik el, nem fakul. Hogy mennyire strapabíró, az ezen a videón jól látszik: 2:35-től jön a dörzsöléspróba. Ráadásul nekem most már jó másfél éve (2009. szeptember óta) megvan, travel size méretben, és még csak mostanában kezdett el kiszáradni. Egyelőre még használható, de már nem kenhető annyira könnyen, kicsit mélyebben bele kell nyúlni az ecsettel, korábban elég volt épp csak hozzáérni a festékhez. Ha már végképp búcsút kell vennem tőle (hozzátenném, még legalább a fele megvan), akkor feltétlenül beszerzek egy másikat.
Elfelejtettem nyitva lefotózni... kicsit viseltes már.
A másik két zselés tust az elf-től rendeltem, először a lilát, ami ugyan nem olyan minőségű, mint a Stila, de szép színe van és elég tartós is. Annyira nem intenzív, mint a fekete, de épp ezért választottam. Ha feketével körbekontúrozom a szemem, akkor nem nagyon szoktam még mellé szemhéjpúderrel is kifesteni, mert azt már soknak érzem hétköznapra. Ez a lila szín viszont kevésbé drámai hatású, így jobban összefér más festékekkel.
Az ELF Cream Eyeliner-ek tégelyének alja, ill. kinyitva
A fehér tust kevéssel később rendeltem, de az egyértelműen a csalódások közé tartozik az elf termékeim között, ugyanis eredeti állapotában alig lehetett felszedni az ecsettel. Ránézésre nem tűnt kiszáradtnak, nem vált el a festék az üveg falától (a zselés tus kiszáradáskor összezsugorodik), és repedések se voltak a felületén, de ha végighúztam rajta az ecsetet, alig látszott meg a nyoma. Ha ujjal nyúltam bele, arra se tapadt fel szinte semmi. Végül úgy döntöttem, rosszabb már úgyse lesz, fogtam egy fogpiszkálót és összekevertem. Így már fel lehet venni ecsettel, de ahogy a mintán is látható, nem fed annyira, mint a másik kettő, más az állaga. Nem tudom, hogy ez mindegyikre jellemző-e ebben a színben, vagy csak én fogtam ki rosszat, mindenesetre tusként igazából nem nagyon tudom használni. Highlighternek és talán szemhéjpúder alapnak megfelelőbb.

vaku nélkül

vakuval
(A mintán a fekete Stila néhol megcsillan, ez vagy a fény miatt van, vagy azért, mert nem mostam ki az ecsetet a minták között csak letöröltem, így esetleg rajta maradt egy kis csillám, de egyébként maga a festék nem csillámos.)

Az ELF zselés tusaihoz kis ecset is jár, végső soron használható, ha nincs más, de nem túl kényelmes fogni, mert nagyon rövidke. Egész pontosan a ferde ecset szőrének végéig 6,5 cm, míg a normál Studio small angled brush - amit használok ezekhez a tusokhoz - 17,5 cm. Ráadásul nem csak a nyele hosszabb, hanem a feje is.
ELF zselés tus és a hozzá járó mini ecset
ELF Studio small angled brush és a mini ecset
Az elf cream eyeliner-ek a Studio termékek közé tartoznak, azok többségéhez hasonlóan ezek is 3,50 angol fontba kerülnek. A Stila Smudge Pot-ért annak idején 10+4 dollárt fizettem (postaköltséggel együtt), de úgy látom, azóta felfelé mentek az árak... A full size tégely kb. 20$-ba kerül, de szerintem annyit lehetetlen elhasználni, mielőtt kiszáradna, még talán akkor is, ha valaki minden nap ezzel kontúroz. Nem is az árát sajnálnám, hanem a sok pocsékba ment festéket, így inkább legközelebb is travel size méretűt keresek.

3 megjegyzés :

  1. Pontosan ugyanez a problémám a szemceruzákkal, hiába kenem fel a lehető legalaposabban az alsó és a felső vízvonalamra, max. egy órán belül hűlt helyét találom a tükörbe nézve (vagy ami ugyebár még rosszabb, összegyűlik a belső szemzugban). Ezt a kisebb kiszerelésű Stilát anno hol tudtad beszerezni? Nagyon-nagyon érdekelne... :)
    Ami az Elf-es tust illeti, nekem feketében van meg, és nagyon elégedett vagyok vele, ha kívülről, a szempilláim tövében húzom ki a szemem, nagyon tartós (legalábbis a korábban használt folyékony szemhéjtusomhoz képest). Még az ecsettel is lehet bánni, bár tényleg jobb lenne, ha hosszabb nyele lenne.

    VálaszTörlés
  2. A kis méretű Stila tégelyt ebayről vettem az USA-ból, és valószínűleg azért volt akkor a mostaninál kedvezőbb ára, mert akkoriban adtak ki egy hármas csomagot, amiben volt fekete, bronz és szürke, plusz egy ecset, és voltak eladók, akik külön-külön árulták őket. A lookfantastic.com-on teljes méretűt árulnak 15 fontért, bár most megint ingyenes szállítás van ha jól látom. Úgyhogy ki kell fogni és össze kell hasonlítani az árakat, honnan éri meg jobban.
    De mielőtt beruházol esetleg egy ilyenre, szerintem próbáld ki az Avon Supershock Gel Eyelinerét, mert azt is nagyon sokan dicsérik, és ha éppen akciós, akkor akár 700 Ft-ért is meg lehet venni. Sajnos vízvonalra azt én nem tudom használni, mert ha oda viszem fel, akkor enyhén, de folyamatosan könnyezik tőle a szemem. Másoknál is olvastam, hogy érzékenyek rá, aki viszont nem, annak állítólag nagyon jól fennmarad a vízvonalon is. Úgyhogy ez kétesélyes, de meg lehet próbálni. A Stila nekem nem irritálja a szemem, de végülis ez se garancia arra, hogy más meg nem éppen erre érzékeny.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tippet, akkor lehet, hogy előtte az Avonos verzióra ruházom be. :)

    VálaszTörlés