2011. április 5., kedd

Pirosító paletta swatch

Többször hallottam/olvastam már, hogy a Coastal Scents palettáinak többsége (vagy talán az összes?) beszerezhető az eBayről is, csak éppen márkajelzés nélkül. Pontosabban minden valószínűség szerint a CS is ugyanabból a forrásból szerzi be a palettákat, mint az eBay-es eladók, csak utána rányomtatja a márkajelzését, és így adja tovább, nem csekély felárral. Most meggyőződhettem arról, hogy ez valóban így van. Egyszer biztos beszerzem majd valamelyik 88-as palettát is, de most a 10-es pirosítópalettára esett a választásom.

A fenti képet én készítettem - sajnos mindig elfelejtem, hogy még kipróbálás előtt, érintetlenül kellene lefotózni, elnézést érte -, ez pedig a Coastal Scents honlapján lévő termék (15.95 $ + postaköltség), illetve ugyanez a Make Up Plaza honlapján (5600 Ft + pkg.). Akármilyen bénán is fotózok, azért látszik, hogy ez mind csomagolásban, mind a színekben tökéletesen egyezik, az egyetlen - szerintem nem elhanyagolható - különbség, hogy én összesen fizettem érte 8.38 $-t (3.15 $ az ára, 5.23 $ a szállítás), ez átszámítva egész pontosan 1687 Ft volt.
A palettát március 14-én postázta az eladó Hong Kongból, és március 29-én ért ide, vagyis lényegében két hét alatt. Ez elég jó szállítási időnek számít. A postai dobozon kívül külön doboza nem volt, de gondosan, több rétegben be volt csomagolva habosított műanyag fóliába (nem tudom mi a szakkifejezés rá, bocsánat. :) A végső ár egyébként a különböző eladóknál nagyjából megegyezik, csak van aki többet ad meg árnak és kevesebbet szállítási költségként, vagy éppen a teljes összeget árként jelöli meg, és ingyenes szállítást ír mellé.

További képek a palettáról, nem kicsinyítettem le őket túlságosan, hogy jól láthatóak legyenek, bár nem mindegyik színhelyes (főleg az 1-2 nem). A színmegnevezéseket a MUP-ról vettem át.
(színmegnevezések törölve)
(színmegnevezések törölve)
A színmintákat kétszer kellett elkészítenem, mert az első alkalommal erősen narancsos fényű lett a kép. Kicsit javítottam rajta, de így se az igazi. Meg kéne tanulnom végre (többek között), hogy mindig tegyek valami fehéret a képhez, úgy könnyebb lenne helyreállítani a fehéregyensúlyt.
1-től 10-ig
Ezek pedig tegnap készültek, terveim szerint természetes fénynél fotóztam volna, de mire elkészültem a mintákkal, besötétedett és kitört a vihar, úgyhogy mégis vakuznom kellett...
felső sor
alsó sor
Nem használtam sok festéket a minták készítéséhez, mert én arcon is azt szeretem, ha épphogy egy árnyalatnyit látszik a pirosító, nincs határozott kontúrja. Gyönyörűen pigmentáltak a színek, nagyon elégedett vagyok az egész palettával. Ebben mindenki megtalálhatja a neki tetszőt, legyen az matt vagy szaténfényű, rózsa, pink, barack, karamell, bézs, hideg vagy meleg árnyalat. Nyáron a lebarnult bőrre lehet az erősebb színekhez nyúlni, télen a világosabbakhoz. Keverhetők is természetesen, nekem a 6+7 és a 2+8 kombinációk jöttek be, de még nem próbáltam minden variációt. :)

Egy-egy szín tégelye 3,7 cm átmérőjű, a festék össztömege 35 g. Ha valaha egyszer elfogy, valószínűleg újravásárolom.

14 megjegyzés :

  1. Én is pont ugyanilyen pirosító palettát néztem ki az ebay-en, meg még persze a 88-as palettákat! Lehet hogy hamarosan rászánom magam a rendelésre :)

    VálaszTörlés
  2. Azta...én akarok egy ilyet!:O Fogok is rendelni...és csomó mást, ha ez tényleg ilyen olcsó:O:)

    VálaszTörlés
  3. Sokkal jobban megéri eBayről beszerezni, még akkor is, ha pár hetet várni kell rá. Nem mondom, van benne egy kis kockázat, hogy a hosszú úton eltörik egy-két szín, olvasok néha ilyen panaszokat a visszajelzések között, de nekem eddig még soha nem volt ilyen problémám.
    Most már két és fél éve használom az ebayt, elég rutint összeszedtem azt hiszem, úgyhogy hamarosan írok is pár tanácsot a használatáról.

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok! A színek nem véletlen ilyen haloványak a fotón és a kezeden egyaránt, ugyanis első ránézésre fotón keresztül lehet, hogy egyezik a szín az EREDETI COASTAL SCENTS palettával, de a "hamisítványok" kispórolják a pigmenteket belőle és több, mint valószínű, hogy a parabén összetevőkből jóval a megengedettnél több van bennük. Ez azt jelenti, hogy bár külsőre ugyan olyan, de a hatás sajnos elmarad, mert semmi ereje nincs a festéknek. Sőt, a parabének ismeretlen arányai miatt károsak is lehetnek a bőrre. Ez persze az eredetire nem jellemző, mert azok azért kerülnek többe, mert az alapanyag is több bennük, aminek ára van. Ezért olcsóbb az ebay-en :-) Egy másik megjegyzés minden tolakodás nélkül. Ha bárhonnan átemelsz vagy bemásolsz szellemi terméket (pl. Make Up Plaza paletta színek elnevezéseinek használata), akkor előtte engedélyt kell kérned a szellemi termék megalkotójától (lásd. ÁSZF a M.U.P. oldalán). Persze lehet, hogy kértél, nem ezért írom, csak jobb a problémákat megelőzni, főleg, hogy a Coastal termékek ellen kampányolsz nyilvánosan :-) Bocsi a hozzászólásért tényleg csak tájékoztatás végett írtam.

    VálaszTörlés
  5. Lehet, hogy olcsóbb, de amit eBayról rendelsz, nem biztos, hogy azokat az anyagokat tartalmazza, amit minden esetben biztonsággal tehetsz a bőrre. Ha sminkes vagy egyáltalán nem ajánlatos kockáztatnod a vendéged bőrét. De ezt a sminkesek jól tudják és nem vásárolnak logo nélküli, innen-onnan beszerezhető hamis termékeket, mégha hasonlítanak is az eredetire (hisz ezért hamis). Kár illúziókba menekülni. Szerintem Te sem vennél MAC-at a vateráról, nem? Ha gondolod ezt a hiteles hozzászólást is kitörölheted, bár elég furi így a blogoldalod, hogy kitörlöd azokat a hozzászólásokat, amelyek nem téged igazolnak. A többi blogoldalon ezeket is bennehagyják a hitelesség kedvéjért.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Névtelen, avagy Névtelenek!

    Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ezt a fenti két megjegyzést ugyanaz írta, sajnos a blogger statisztikája nem teszi lehetővé, hogy ezt leellenőrizzem, a stílusukban ugyan nem látok jelentős különbséget, a hangnem viszont eléggé eltér. Úgyhogy nem tudom eldönteni, vajon ugyanaz a személy kelt bal lábbal, és valamiért úgy érezte, ha az éjszaka nem kapott választ, akkor most jól beolvas nekem, vagy egy rosszabb modorú (munka?)társa aktivizálta magát. Az előző változatot tartom valószínűbbnek, úgyhogy egy személynek veszem. Ha mégis tévednék, az egyes számútól elnézést kérek, amiről úgy érzi hogy nem vonatkozik rá, azt ne vegye magára.

    Kezdem azzal, hogy nem vagyok sminkes, soha nem is állítottam magamról ilyesmit, fogalmam sincs, miért feltételezed egyáltalán. De ez csak egy apró tévedés, nem gond.

    Az viszont, hogy kitörlöm azokat a hozzászólásokat, amik - szerinted - nem engem igazolnak, egyáltalán hogy bármilyen hozzászólást kitörölnék, szimpla hazugság, és kikérem magamnak. A blogra bárki írhat, akár névtelenül is (ugyebár...), nincs se előzetes, se utólagos moderálás. Eddig se volt, ezután se lesz. Egyébként ha nagyon érdekel, kb. 12 éve netezek, és ez idő alatt jópár helyen voltam/vagyok admin vagy moderátor, és most nem személyes oldalakról beszélek, hanem nyilvános, nagy látogatottságú fórumokról. A trollkodást és a spammelést nem tűröm, ha ez itt előfordulna, megtalálnám a törlés gombot, de az enyémtől eltérő véleményekre és egy normális vitára bármikor vevő vagyok. Az itt gyakran kommentelő Juditot is egy ilyen fórumról ismerem, akár rá is kérdezhetsz nála, milyen gyakran van ott konfliktus és azokat hogyan kezelem. Úgyhogy ezen a ponton vesztetted el a jóindulatomat, de a felvetésekre válaszolok, mert a többi olvasónak hasznára lehet.

    Hogy te miért nem látod elég pigmentáltnak a mintákat a fotókon, annak nagyon egyszerű oka van: rossz fotós vagyok. Ráadásul ahogy írtam is, kedvezőtlen fényviszonyok között készültek a képek. A mintákat pirosítóecsettel vittem fel kb. olyan mennyiségben, amennyit az arcomra is tennék, ezt úgyszintén leírtam. Ha valaki nagyon kívánja, tudok erősebb mintát készíteni, és lefotózom normál nappali fénynél, ezen ne múljon. Addig maradjunk annyiban, hogy én a saját szememnek hiszek, a saját tapasztalataimat írtam le, és tettem ezt bármiféle üzleti érdek nélkül. (Vajon ezt te elmondhatod-e magadról? Nem kell válaszolnod, az előző bekezdés fényében valószínűleg úgyse hinném el. Egyébként ha történetesen alkalmazott vagy, HR-esként értékelem a lojalitásodat, amiért késő éjjel képes vagy a céged üzleti érdekeit védeni. Komolyan.) Visszatérve a látványra, ha a képeimből nem is jön le, én alaposan meggyőződtem arról, hogy itt nem puszta "első ránézésre" hasonlóságról van szó, ez bizony sokadik ránézésre is ugyanaz. Ugyanaz a festék, ugyanaz a csomagolás. És hiába próbálod hamisítványnak kikiáltani, ez nem az. Hamisítvány akkor lenne, ha rányomtatják a Coastal Scents márkajelzést, és úgy próbálják meg eladni. Ahogy a más betűtípussal ráírt MAC termékeket olyan kiszerelésben és csomagolásban, ami soha nem létezett a valódi márkánál (ld. Vatera), vagy a Reebak cipőket. Itt nem erről van szó. Ezen semmilyen márkajelzés nincs, méghozzá azért, mert MÉG nem került rá. Ha az érdekel, miért olcsó az ebay-en keresztül, a válasz nagyon rövid: kínai tömegtermelés. Ha az érdekel - talán téged nem annyira, mert esetleg tisztában vagy vele, de hátha mást igen -, mitől lesz jóval drágább a felirat rányomtatása után, a válaszom egy kis anekdota.

    VálaszTörlés
  7. (folytatás, mert egyben túl hosszú volt)

    Amikor sok évvel ezelőtt felvételiztem közgáz szakra, volt egy kis szóbeli rész is, amolyan interjúzás. Azt kérdezte tőlem a felvételiztető tanár, ha ő vesz egy Adidas pólót, miért fizet annyit, amennyit. Én pedig elkezdtem szépen mondani, hogy alapanyag, szállítás, munkabér, munkagépek, tárolás, stb., próbáltam végigvenni egy gyártási folyamatot a késztermékig. Azt mondta ez szép és jó, és ha most 1986-ot írnánk, akkor megelégedne ennyivel, de már egy ideje piacgazdaságban élünk, úgyhogy elárulja, a felsoroltakkal kb. 30%-nál tartok, talán még ott se. Nem emlékszem a pontos számra, nagyon keveset mondott. Kérdezte, hogy és vajon mi lehet a többi. Nem fényezem magam, ő segített ki végül: a három csík. Az alapanyag, előállítás, minden efféle költség gyakorlatilag eltörpül amellett, hogy neked meg kell fizetned a márkanevet, a logót, a bevarrt címkét. És megfizeted, mert a márka egyben státuszszimbólum is, lehet hogy nem jobb, több a másiknál, vagy legalábbis arányaiban nem, de ha azt birtoklod, ami menő, akkor te is menő vagy. Hosszan tudnék még értekezni a dolog pszichológiájáról, és persze arról is, hogy egy márkát fel kell építeni, mire pofátlanul nagy hasznot lehet rátenni, de azt hiszem a lényeg így is fogható. Kikapcsolódásként ajánlom figyelmetekbe Márkus László klasszikus kabaréjelenetét, MI KERÜL EZEN A FOTELON ENNYIBE?! :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE
    (Ha bárkit érdekelne, megnyugtatásul elmondom, felvettek, jártam is 3 évig, de nem végeztem el, mert nem szerettem. Talán annyi ragadt rám, mint kutyára a bogáncs.)

    Ahol igazad van, hogy valóban lusta voltam saját színelnevezéseket kitalálni, mea maxima culpa. Remélem így, hogy Nagypénteken ezt meggyóntam, és főleg hogy leszedtem a bejegyzésből, bocsánatot nyerek.

    Abban viszont megint csak nincs igazad - nevezzük finoman fogalomtévesztésnek -, hogy a "Coastal termékek ellen kampányolok". Egyrészt, akkor lennék ellene, ha azt mondanám, hogy rossz. Nem erről van szó, nem rossz, csak jóval drágább. Akit ez nem zavar, vagy vágyik a feliratra a csomagoláson, esetleg sürgősen kell neki, és egyszerűbbnek tartja beszerezni a MUP-ról vagy akárhonnan, tegye. A termék jó, elégedett lesz vele, csak a pénztárcája lesz vékonyabb. Kampánynak pedig akkor lehetne nevezni, ha telehinteném a netet a fentiekkel. Megírtam a saját blogomon a saját véleményemet, tapasztalatomat, ehhez pedig jogom van. Akkor is, ha egyesek úgy érzik, ez az ő üzleti érdekeiket sérti. Mellesleg nem kívánok itt valami hatalmas nagy leleplező fényében sütkérezni, nem én voltam az első, aki ezt és néhány más CS és ebay-en kapható paletta közötti azonosságot felfedezte és megírta, vagy éppen elmondta videóban a youtube-on. Korántsem.

    Azt hiszem a válaszom bőven kimerítő volt, sokkal többet hozzátenni nem tudok, döntsön mindenki a saját belátása szerint.

    VálaszTörlés
  8. A Coastal Scents alapjaiban véve is túl olcsó lenne, hogy hamisítsák, Castia teljesen igazad van, és úgy van ahogy leírtad.. Én ezt és egy 88-as palettát csekkoltam egymás mellett, TELJESEN ugyanaz, ennél ugyanolyanabb nem is lehetne.:) És a 88-asok is ugyanazok, a tusok is, a korrektorpaletta is stb.. sok ilyen palettám van, túl olcsó volt, nem tudtam ellenállni.:)
    Nálad az eltérést a képen a mintákkal kapcsolatban az okozza, hogy pl én is ujjal készítek nehezebb, erősebb mintát, és azt fotózom, arcon pedig normál használat közben.:)

    Klassz a blogod, csak így tovább!:)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a megerősítést és a dicséretet is. :)
    Úgy emlékszem nálad is olvastam a 88-as paletták egyezéséről, illetve ahogy később utánajártam, elég sok helyen olvasható angolul is blogokon, Youtube videókon, csak azok talán kevésbé jutnak el a magyarokhoz, ha nem értik. Nem hiszem hogy baj lenne, ha valaki nem ellensége a saját pénztárcájának. :)
    Ráadásul most már abban is biztos vagyok, hogy a Fraulein38 és a Zoeva is ugyanezeket a termékeket forgalmazza, szintén a saját márkaneve alatt.

    VálaszTörlés
  10. ÜDV! Az 1-es névtelen vagyok és csak a lényeget írom :-) Először is hízelgő, hogy HR-es-nek nézel és hogy úgy gondolod bárki vagy bármi márka mellett szólok, de egyszerű sminkes vagyok és tök véletlen léptem fel az oldaladra, még sosem olvastam. Pont ez az arcpíres cikked volt a szemem előtt és azért szóltam hozzá a témához, mert nem tudtam aludni, de már bánom ... Teljesen jóindulatúlag írtam, de úgy látszik, hogy ez a net hátránya :-( Ha a L.A makeup-os cuccok lettek volna a szemem előtt, azokról is ugyan így írtam volna, de akkor persze a L.A. makeup-os HR-es lettem volna, gondolom :-) Kár, hogy nem lehet saját véleményt írni ezen az oldalon sem anélkül, hogy utána oldalakon át ne a fejét mossák az embernek. Sziasztok! Kellemes napot mindenkinek! Jó blogírást, üdv.

    VálaszTörlés
  11. Félreértetted a dolgot, én végeztem humán erőforrás szakon. :) Ezért írtam, hogy ha történetesen a munkáltatód érdekeit véded, akkor becsülöm a lojalitásodat.
    Az első hozzászólás, vagyis ezek szerint a Te hozzászólásod hangnemével és tartalmával semmi problémám nem volt. Ha nincs a 2-es számú névtelen, és a vádja amin felkaptam a vizet, én is más hangnemben fogalmazom meg a válaszomat. Tartalmilag ugyanezt írtam volna a felvetésekre, csak nem ilyen élesen, és valószínűleg jóval rövidebben. :)
    Nincs azzal semmi gond, ha kitárgyaljuk ezt a kérdést. Te leírtad hogy miért gondolod így, én leírtam hogy miért gondolom másképp, az olvasók pedig majd mérlegre teszik magukban mindkettőnk álláspontját, aztán döntenek ahogy döntenek.
    Peace. :)

    VálaszTörlés
  12. Szerintem meg az is hülyeség, hogy nem irhatsz ki "szellemi termeket". ennyi erővel nem irhatnam le sehova, hogy Micimackó, mert az szellemi termék. ez egy baromsag. A sajat blogodon (majdnem) azt irsz le amit akarsz. (joghallgató)

    VálaszTörlés
  13. Meg tudnád mondani , hogy melyik eladótól rendelted ?:)

    VálaszTörlés
  14. Szia Fruzsi, high-flying-star volt az eladó azonosítója, de rákerestem és most nincs eladó terméke egyáltalán. Nem tudom hogy csak szabadságon van és addig szünetelteti az eladást, vagy végleg abbahagyta.

    VálaszTörlés