2011. április 3., vasárnap

Elf körömlakk - Cranberry + Matte Finisher Top Coat

A Cranberry az utolsó elf-es körömlakkom, amiről még nem készült fotó: valamikor karácsony előtt rendeltem, és az ünnepek alatt viseltem, de azóta nem. Nagyon szép, mély borvörös színe van egészen apró csillámokkal, de valahogy mégse lett a kedvencem. Viszont mivel a legutóbbi rendelésemben megvettem a matt fedőlakkot, így ez most pont jó alkalom volt, hogy mindkettőt megmutassam.

ELF Cranberry körömlakk, természetes fénynél
vakuval


A lakkot két rétegben kentem fel, de voltaképpen ha kicsit ügyesebb lettem volna és több festéket hagyok az ecseten, egy réteg is elég lett volna. Sajnos ahogy a sötétebb körömlakkoknál, ennél is vigyázni kell a festésnél, mert nagyon meglátszik, ha kicsit is túlfutunk a körmön. Ez már a vattapálcikával körbetisztítás után készült, és még így is maradtak pici foltok a körömágy bőrén. (Egyébként a jobb kezemen mindig jobban sikerül a festés, mivel balkezes vagyok, viszont a fényképezőgépen jobb kézre esik az exponálógomb, így kénytelen vagyok a balról készíteni a fényképet...)
Normál fedőlakk nélkül is nagyon fényes, a csillámok csak egészen közelről látszódnak, annyira picik.

A matt fedőlakk üvegben olyan, mintha egy kicsit zavaros átlátszó lakk lenne. A leírás szerint használat előtt fel kell rázni, majd vékony rétegben a már megszáradt, bármilyen színű lakkra felkenni, amit matt hatásúvá varázsol.
ELF Matte Finisher - matt fedőlakk
Kicsit bizonytalan voltam, amikor először a kisujjamon kipróbáltam, mert festés közben még fényesnek látszik, mint egy normál fedőlakk. Aztán ahogy visszatettem az ecsetet az üvegbe, és újra lenéztem a körmömre, már matt volt. Pár másodperc az egész, olyan, mint egy effekt valami jégkorszakos katasztrófafilmben, ahogy a dér felgyorsítva kúszik az ablaküvegre, átlátszatlanná téve azt. (Talán a Holnaputánban volt ilyesmi.) Az eredmény:


Elf Cranberry + matt fedőlakk
Nekem jobban tetszik így, mint az eredeti fényes, kicsit visszafogottabb, elegánsabbnak érzem. Nem tudom más márkák matt fedőlakkjai jobban vagy kevésbé mattítanak, ezzel én így meg vagyok elégedve, mert olyan, mintha az átalakítással megduplázná a meglévő körömlakkjaim számát, mindössze 1.50 angol fontért. Mindenképp az újravásárlási listámon lesz, ha majd elfogy.

Negatívumként azért annyit meg kell jegyeznem, hogy a "mattulás" (van ilyen szó?) kb. két napig tart szépen, aztán fokozatosan visszafényesedik a köröm, vagyis a matt réteg lekopik róla. Szerencsére nem foltokban vagy nagyon feltűnően, de amikor megvizsgáltam a többet használt mutató- vagy nagyujjam és a kevesebb külső hatásnak kitett kisujjam közti különbséget három nap múlva, akkor már látszódott, hogy az előbbi kettő fényesebb, a kisujj mattabb, a gyűrűsujjam meg valahol félúton van. Persze ezt meg lehet oldani úgy, hogy újabb mattító réteget viszünk fel.

A Cranberry-ről még annyit, hogy kicsit nehezebben szárad, mint a többi elf-es lakkom, és lemosáskor ajánlott minden körmöt külön vattakoronggal mosni (vagy legalább egy féllel, ahol tiszta), mert különben a már feloldott festék is újra fog.

2 megjegyzés :

  1. Valóban klassz a lakk színe. Múlt héten én is kipróbáltam az Innocent színt, amíg rajtam volt, folyton azt bámultam, teljesen beleszerettem. :) Olyan, mintha nem is lenne lakk a körmön, de mégis, fénynél pedig talán még egy pici rózsaszínes beütése is van, ami eddig tőlem nagyon távol állt, most mégis tetszett. :) Egyébként Erika is hasonló mattító lakkot használ a blogján néha, nem?

    VálaszTörlés
  2. Neki annyiféle lakkja van, hogy nekem teljes rejtély, hogy tud kiigazodni köztük. :) Biztos mattítóból is többféléje van. Nézegettem korábban az Essence mattítóját is, de tőlük nem minden lakk jön be (amikor akciózták, vettem két 299 Ft-osat, de egyik se tetszett végül, így most óvatos vagyok vele), és az elf olcsóbb is.
    Erika amit fedőlakknak használ általában, amitől olyan nagyon fényes lesz végül a lakkozás (és gyorsan is szárad) az a Seche Vite. Egyszer azt is beszerzem. :)

    VálaszTörlés