2011. március 17., csütörtök

Az első ragasztószalagos körömfestésem

Ennek a technikának a Chloe's Nails blog írója, Erika a művésze, szinte napról napra mutat valami új mintát, amit némi ragasztószalaggal és hatalmas körömlakk kollekciójával alkot. Ő már mintákat is vág a szalagba, számtalan színnel és réteggel variál, én most kezdetnek maradtam egy színnél és a sima átlónál.
vakuval
A kiinduló alap a már pár napja fent lévő elf Desert Haze, amire a festésnél nem vittem fel fedőlakkot, ezért eléggé fényét vesztette, de még nem kezdett el kopni, így gondoltam, kicsit feltuningolom. Találtam egy régebbi dobozban egy Essence körömlakkot - ezek szerint a múltkor tévedtem, mégiscsak volt már tőlük lakkom -, méghozzá a Moonlight kollekcióból a Sparkling Dawn-t. Szerettem ezt a lakkot, nem is tudom miért került a nem használt sminkcuccok közé. Lilás színű, apró ezüst csillámok vannak benne és felkenve metálfényű.
ELF Desert Haze + ragasztószalag + Essence Sparkling Dawn
Tehát fogtam a ragasztószalagot, vágtam belőle pár darabot, majd hosszában kettévágtam őket. A szalagot kicsit rá kell tapasztgatni a kéz egy szőrtelen részére vagy a tenyérre, így veszít annyit a ragadósságából, hogy ne tépje fel az előző lakkréteget, de azért ne is mozduljon el. (Friss festés esetén meg kell várni az alapszín teljes száradását, nekem ezzel most nem volt gondom.) Ezután átlósan felragasztottam őket a körmömre, és a szabadon maradt felületre ráfestettem a csillámos lakkot. Először egyesével csináltam, később már kettőt-hármat egyszerre. Két dologra kell figyelni: az egyik, hogy a szalag rendesen tapadjon, ne jöjjön fel közben, mert akkor aláfolyik a festék; a másik pedig, hogy festés után rögtön le kell szedni a ragasztót, óvatosan felfelé húzva. Száradás után vittem rá még egy réteg fedőlakkot, hogy az alap is fényesebb legyen.
vaku nélkül
A képek nem sikerültek jól, és persze így elsőre nem mindig sikerült eltalálni azt az ívet, amit szerettem volna, de összességében elégedett vagyok, így még pár napot kitart és nem is olyan unalmas, mint az egyszínű lakkozás.

6 megjegyzés :

  1. szép, én is gondolkodtam már rajta, hogy kipróbálom, de most nagytakarítok... nem érdemes...

    VálaszTörlés
  2. De klassz! Hogy ez eddig miért nem jutott az eszembe... :)

    VálaszTörlés
  3. Eszméletlen körmöket fest ez az Erika, teljesen le vagyok nyűgözve. :) Különösen azért tetszik, mert nem műkörmökről van szó, amiktől még a hideg is kiráz. Láttam nála azokat a cikkcakkos ollókat, csak sajnos nem írta, hol lehet őket beszerezni, szerinted? :)

    VálaszTörlés
  4. Simona: nagytakarítás alatt tényleg nem, meg szerintem egy huzamban végigcsinálni az alapréteg(ek)től iszonyat sokáig tart, de arra pont jó, hogy pár nap után a megunt, de még nem lemosásra ítélt lakkozást feldobja.

    Judit: épp ma néztem ebayen, lehet kapni többfélét, pár dollárért.:) De szerintem hobbiboltban - ahol scrapbookos cuccokat árulnak - is van, csak esetleg drágábban.
    Figyelek több körmös blogot is, de ez az, ahol szinte minden nap van új kép. Nem is tudom, honnan lehet valakinek erre ennyi ideje, ez már tényleg megszállottság. Talán pont a maiban olvastam, hogy 70 körömlakkot vett csak ebben a hónapban (és még majdnem a fele hátravan!). Viszont tényleg nagyon jók a festések is, és a róluk készült képeket is nagyon profin csinálja. Nem tudom nézted-e a tutorial címke alatti bejegyzéseket, ha még nem, akkor nézz rá: a márványozást egyszer mindenképp kipróbálom, legalább egy körmömön. :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Akkor mindenképpen szétnézek eBayen, annyira megtetszett ez a ragasztószalagos módszer, elképesztő, mennyiféle mintát lehet vele csinálni. Csak hát igaz, ami igaz, türelem- és időigényes, előbbiből viszont belém elég kevés szorult, ami azt illeti. :D Egészen sokáig visszalapoztam az oldalon a korábbi postokat, és láttam fotókat a "szerény" kis körömlakk gyűjteményéről. Már külön szekrényen tárolja őket színek és árnyalatok szerint csoportosítva. Elég komoly. :)

    VálaszTörlés